אדם אחד הגיע אל מורה הזן רייגן והחל לכנותו בשמות גנאי וקללות. רייגן הקשיב בשקט עד שנגמרו לאיש כל שמות הגנאי והוא עשה הפסקה כדי לנשום. "אם אתה מציע משהו למישהו, ואותו אדם מסרב לקחת את מה שהצעת לו, למי הדבר שייך?", שאל אותו מורה הזן. "אני מניח שהוא שייך למי שהציע אותו", ענה האיש. אז מורה הזן החכם אמר לו:"אני מסרב לקבל את שמות הגנאי והקללות שהצעת לי". האיש, נבוך ונכלם, הסתובב והלך משם.

(אודות הזן)


רוב עיסוקי (ללמד ולטפל) כולל אינטראקציה עם אנשים רבים ושונים.

היופי בעבודה עם אנשים הוא, שאין אדם הדומה בדיוק לאחר. לכל אחד מאיתנו יש את המחשבות, הרצונות והשאיפות הייחודיים רק לו.

אני יכול להיות בקליניקה ולטפל עשרה טיפולים ברציפות ובכל טיפול הקליניקה נראית שונה.

כל מטופל "מביא עימו" אנרגיה אחרת, ולכן אין שני טיפולים דומים וזה מעניין, מאתגר ומרגש בכל פעם מחדש.

אני יכול ללמד באותו השבוע את אותו הנושא בכיתות שונות, ובכל כיתה יתפתח דיון קליני שונה עם גישות ותובנות שונות.

זה מה שיפה במקצוע בו אנו עוסקים.

אך יש פעמים בהם אנשים "זורקים עליך" את הקשיים והתסכולים מהם הם סובלים שנים רבות.

כיוון שכבר התאכזבו בעבר- הם נוטים לא לבטוח.

כיוון שנכשלו בעבר- הם נוטים לחשוב כי אין אפשרות להצליח.

לא תמיד המצוקה שלהם קשורה אליך, אתה פשוט נמצא שם ולכן הטענות מופנות (גם) אליך. צריך לדעת לא לקחת את הדברים באופן אישי ("לסרב לקחת את שמציעים לך").

במקום זאת, עלינו לראות את "התמונה הגדולה", ולנסות ולשמש מראה לאנשים שמולנו (מטופלים/ סטודנטים).

תמיד לחשוב "מחוץ לקופסא", ולהציע פתרונות לא שיגרתים.

אני מרגיש כי זו חובתנו וזכותנו.

(ג.ו)

אסיים בציטוט מדבריו החכמים של קרל יונג:

" כל דבר שמרגיז אותנו באנשים אחרים יכול להוביל אותנו להבנת עצמנו". רק בריאות.

Post Author: pixelit

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like

כוס המים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

מרצה הלכה לאורך האולם במהלך ההרצאה שהעבירה בפני הסטודנטים כשהיא

גנב העוגיות/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

ילה אחד בשדה תעופה הומה אדם, הלנה הבינה שהגיעה מוקדם

סתת האבנים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (N.D-C.A)

היה היה סתת אבנים, חסר סיפוק מעצמו, ממעמדו בחיים. יום