כאשר מורה הזן הקואין, היה איש צעיר, הוא הגיע, בדומה למרבית בני האדם, לתובנה חלקית, לפני הגיעו למימוש מלא. לפיכך היה נחוש לעשות מאמץ אינטנסיבי כדי להגיע לפריצת דרך יסודית.

לאחר חודש של מאמץ מתמיד, הגיע הקואין לנקודה שבה שכח לאכול ולישון. בסופו של דבר, נפגעו ליבו וריאותיו. הוא שמע כל העת צלצול באוזניו וכפות רגליו הצטמררו מקור.

לאחר שנחלש וסבל מחרדות והזיות, נחרד הקואין. הוא פנה לקבל טיפול רפואי , אך לשווא. בסופו של דבר מישהו סיפר לו על אדם בשם האקויושי (=הנזיר הטהור) שחי במערה בהרים, מזרחית לקיוטו.

אמרו על האקויושי שהוא בן יותר ממאתיים שנה. כלפי חוץ הוא נראה כאידיוט מושלם. הוא חי במעמקי ההרים ולא אהב מבקרים. כל אימת שמישהו היה בא לבקרו, היה נס ממנו. הוא היה מומחה באסטרונומיה ובקיא היטב במלאכת הרפואה. כאשר אנשים חיפשו אצלו בכנות תשובות, לא היה עונה דבר לעיתים. במחשבה שנייה, זה התברר תמיד כמעשה הנכון לעשותו.

בחורף 1710, יצא הקואין לקיוטו בכדי לפגוש בהאקויושי. הוא נכנס למעבה ההרים בפרברים המזרחיים של הבירה העתיקה וביקש מחוטבי העצים שינחו אותו בדרכו. הוא עשה דרכו בשלג, חולף על פני סלעים. לאחר קשיים רבים הגיע למערה שמסך קני סוף תלוי לפתחה.

כשהוא מציץ מבעד לחרכים במסך, ראה הקואין את האקויושי יושב שם כשעיניו עצומות. שערו הכהה הגיע עד לברכיו ועל פניו הבעה אדמונית בריאה. על השולחן היו שלושה ספרים: ספר קלאסי בתורת קונפוציוס, טקסט טאואיסטי וכתב קודש בודהיסטי. בטווח הנראה לעין לא היו כל שירותים או מיטה. האווירה כולה הייתה של טוהר והתעלות, מעבר לספרה האנושית. בביישנות ובעצבנות סיפר הקואין לנזיר על תסמיניו וביקש את עזרתו. תחילה העמיד האקויושי פני בור וניסה להתחמק. אך מכיוון שהקואין המשיך להתחנן הוא הסכים לבסוף לבדוק את סימני החיות של הקואין.

אחרי שביצע את הבדיקה, עיווה הנזיר את פניו ואמר: "זהו זה. עודף מדיטציה הביא לך את התוצאות החמורות האלה. אני חושש שאיש לא יוכל לרפאך בטיפולים הרגילים של דיקור, מוקסה ומדיטציה. בגלל עודף הרהורים פנימיים הטלת בעצמך מום. זו הכוונה כאשר אומרים, ’מי שנופל על הקרקע, חייב לקום ממנה’. "

הקואין אמר שיוותר על מדיטציית הזן כדי שיוכל להיפטר ממחלתו. האקויושי חייך ואמר: "מדיטציית הזן איננה דבר מיוחד כלל ועיקר. באופן כללי, המדיטציה היא מדיטציה נכונה כאשר אין ’כל מדיטציה’. עודף מדיטציה- היא מדיטציה גרועה. אתה חלית בגלל עודף מדיטציה. כעת עליך לעבור ללא- מדיטציה כדי לרפא את עצמך. "

לאחר מכן הדריך הנזיר את הקואין בשיטת הנכונות באמת של המדיטציה הטהורה, בצטטו כתבי קודש בודהיסטים ושירת זן. הוא גם הזכיר טכניקה נהדרת להקלה על מתח נפשי ועייפות, שלדבריו לקוחה מספרות עתיקה. הקואין שאלו לפרטים.

האקויושי הסביר, "כאשר אתה מרגיש חולה במהלך תרגילי ריכוז, עליך לעורר את הרוח והשכל לבצע את ההמחשה הבאה.

תאר לעצמך כדור של חמאה רכה, טהורה וריחנית מעל לראשך. ריחה מרענן את כל ראשך ולאחר מכן יורד בהדרגה לכתפיים, לחזה, לריאות, לקיבה, לכבד ולמעיים. מסלול נוסף יורד לאורך העורף, דרך עמוד השדרה בכיוון הירכיים.

כעת המועקה בחזך תזרום מטה כמים, דרך הגוף, במורד הרגליים לכפות הרגליים, שם תעצור. לאחר מכן, דמיין כי הלחות החודרת של הזרימה הנותרת מצטברת וכי סוגי תרופות ארומטיות שונות מתמזגים יחד למשקה החודר לגוף ושוקע מאזור הטבור, כלפי מטה.

בבצעך המחשה זו, זוהי רק הדמיה בעיני רוחך ואתה תריח בושם נהדר ותחוש תחושה עדינה, רכה ומוחשית בגופך. תגיע להרמוניה בין הגוף, השכל והרוח ולתחושת נוחות. המועקה תתפוגג, עורך יבהיק ואתה תחוש אנרגיה רבה וכוח.

אם תתמיד בכך, ישתפר מצבך הפיזי ואתה תחוש תחושת התעלות. חריצותך היא זו שתקבע האם השינוי יתרחש במהירות או לאט.

בעבר סבלתי ממחלות רבות, גרועות בהרבה משלך. אולם, בעזרת שיטה זו, התאפשר לי להשתחרר ממכאובי הכרוניים הרבים בתוך חודש. כעת אני מתגורר בהרים הללו ללא חשש מקרה ומבלי לסבול מרעב. כל זאת הודות לכוח ההמחשה בדמיון. "

הקואין עזב לאחר שקיבל הנחיות אלו. לאחר שלוש שנות תרגול, הוא נרפא ממחלתו. לא רק שמחלתו עברה, אלא שהוא יכול לחדור לספקותיו. הוא הגיע פעמים אחדות לסערת רגשות והיו לו מספר הארות ברוכות. הוא חי עד לגיל מופלג, וסבר כי בריאותו וכוחו באו לו מההשפעות הברוכות של הטכניקות אותן למד אצל הנזיר האקויושי.

("הקלאסיקה של הזן")


אנשים ספקנים וגם סטודנטים בתחילת דרכם, מתקשים לעיתים להתחבר "להמחשה בעזרת דמיון" או "דמיון מודרך".

בעולם המערבי אנו חשופים לגירויים ויזואלים ולכן קשה המשימה עוד יותר- בכל דור קוראים פחות ופחות וצופים בטלויזיה יותר ויותר.

דרך הדמיון המודרך אנו יכולים להשפיע על מצבנו הפיזיולוגי: הורדת קצב הלב, הורדת לחץ הדם, קצב הנשימה, המוליכות העצבית ועוד… ברפואה המערבית נקראת שיטה זו אוטוסוגסטיה או היפנוזה עצמית. ברפואה המשלימה ניתן דרך למידה של טכניקות מתקדמות בדמיון מודרך להשפיע לא רק על הרובד הפיזי אלה גם על הרובד נפשי ועל התודעה. זהו כלי ממדרגה ראשונה: להעצמת האני כאדם וכמטפל, וכשיטת טיפול ואימון בעבור אחרים.

אלברט איינשטיין אמר: "הדמיון חשוב יותר מן הידע". קטונתי מלחלוק עליו.

(ג.ו)

Post Author: pixelit

You may also like

כוס המים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

מרצה הלכה לאורך האולם במהלך ההרצאה שהעבירה בפני הסטודנטים כשהיא

גנב העוגיות/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

ילה אחד בשדה תעופה הומה אדם, הלנה הבינה שהגיעה מוקדם

סתת האבנים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (N.D-C.A)

היה היה סתת אבנים, חסר סיפוק מעצמו, ממעמדו בחיים. יום