לוח השנה הסיני הוא מערכת סדורה של זמנים שמאפשרת גם לחזות את העתיד. המטפלים עפ"י האסטרולוגיה הסינית משלבים נתונים המתקבלים דרך האבחון עפ"י חמשת האלמנטים, בשילוב עם גלגל המזלות (ההורוסקופ) הסיני, כדי לחזות את מצב האדם אותו אנו מאבחנים (המצב האישי, הפיזי והבריאותי) ואת מצב היקום כולו.הבנת המהות האנרגטית של לוח השנה הסיני באופן כללי ושל שנת העכברוש בפרט, יכולה לעזור לכל אחד מאיתנו להתכונן בצורה נכונה יותר לשנה הקרובה: לנצל את ההזדמנויות שהיא מאפשרת ולהימנע מהסכנות שהיא טומנת בחובה.

השבוע, בתאריך ה-07/02/2008 נחגג ראש השנה הסיני ונכנסנו באופן רשמי לשנת העכברוש. ראש השנה הסיני נחגג בסין כבר 4706 שנה, מאז תקופת שלטונו של הקיסר הצהוב שבה הפך לוח השנה הסיני ללוח הרשמי.

לוח השנה הסיני הוא מערכת סדורה של זמנים שמאפשרת גם לחזות את העתיד. המטופלים עפ"י האסטרולוגיה הסינית משלבים נתונים המתקבלים דרך האבחון עפ"י חמשת האלמנטים, בשילוב עם גלגל המזלות (ההורוסקופ) הסיני, כדי לחזות את מצב האדם אותו אנו מאבחנים (המצב האישי, הפיזי והבריאותי) ואת מצב היקום כולו.

אם נולדת בשנים 1912, 1924, 1936, 1948 (הולדת מדינת ישראל….), 1960, 1972, 1984, 1996 או 2008 – מזל טוב!!! אתה עכברוש.

האופי של העכברוש

קל להסתדר איתו, לא פוחד מעבודה קשה, חסכוני, הוא נדיב רק עם אלה שהוא אוהב ומעריך. הוא לא מרגיש צורך באהדה וסימפטיה אלה בעיקר מחשיב את דעותיו שלו עצמו.

על פני השטח טיפוס העכברוש נראה כמאופק, אך אין זה כך, הוא לעולם לא שוקט על שמריו. הוא לא מחצין את רגשותיו בזכות (או בגלל) השליטה העצמית הגבוהה שלו.

נטייתו להפנים "רגשות רעים" מאפשרים לו להיות אהוד ומקובל בין הבריות. הוא אוהב מפגשים חברתיים ומסיבות. יש לו צורך להתבלט ולהיות תמיד בין אלה שמוגדרים כ"מקורבים" או כ"מקבלי ההחלטות".

טיפוס העכברוש שומר לעצמו את סודותיו. הוא יועץ נפלא ויודע להקשיב לאחרים, אך בכל הנוגע לו עצמו, הוא נותן מעט מאוד אמון באחרים. הוא יודע לנצל מצבי חולשה כשהם מופיעים, הוא לא יהסס להשתמש במידע פנימי או בחולשות האחר כדי להשיג את מטרותיו.

למרות שהוא אלוף בשליטה עצמית ושומר את רגשותיו פנימה, ניתן לזהות כאשר הוא עצוב או מדוכא דרך גידי הצוואר שלו: כאשר העכברוש נמצא במתח נפשי הגידים בצווארו הופכים להיות מתוחים. כמו כן, דיברו הופך להיות חצוף וגס רוח.

טיפוס העכברוש יהיה מנהיג מעולה. אין זה מפתיע כי הוא יודע הכול כמעט על כל דבר. יש לו עיין חדה, זיכרון מעולה וסקרנות שלעולם לא נגמרת. יש לו יכולת הסתגלות גבוהה למצבים משתנים. יש לו יכולת לניתוח מצבים וראיית העתיד לבוא. בעיתות משבר הוא מתגלה בשיאו בגלל יכולתו לנהל משברים ולהתמודד איתם.

לטיפוס העכברוש יש בעיה של "אמביציית יתר". הצורך שלו לעשות הרבה מאוד בזמן קצר גורם לו לאבד הרבה אנרגיה. לעיתים כיוון שהוא מתפזר לתחומים רבים הוא לא מסיים דברים שהחל בהם ועוזב אותם באמצע.

למרות שיש לו אינסטינקט מולד לחוש בסכנה, הוא לא תמיד מקשיב לקול הפנימי שלו ואז נופל למלכודות הישנות.

לא יהיו לו בעיות בחיים אם יצליח לשלוט בתאוות הממון שלו ואם ידע לפרוש כאשר הוא בשיא. העכברוש החמדן יזדקק לפשיטת רגל אחת לפחות בטרם ילמד את השיעור שתאוות בצע אינה משתלמת.

בהיותו החיה הרגישה ביותר מבין חיות גלגל המזלות הסיני הוא מחובר מאוד למשפחתו: הן לילדיו והן להוריו. הורים שילדם נולד בשנת העכברוש יכולים להיות בטוחים שהם יטופלו כיאות מהגיעם לגבורות. ילד שנולד בשנת העכברוש סומך על הוריו ועל שיקול דעתם באופן מוחלט, יש בו את הידיעה הפנימית כי כל צרכיו יטופלו עד לאחרון שבהם.

העכברוש כבוס ידאג תמיד לעובדיו. במיוחד לאורח חייהם ותזונתם. הוא יבקר אותם כאשר יהיו חולים והתייחס לבעיותיהם כאילו היו בעיותיו. אך כאשר הם יבקשו להעלות את שכרם הוא יגלה מעט מאוד נדיבות. עובדים של טיפוס העכברוש יאלצו להשתמש בהרבה מניפולציות והורדות ידיים כדי לגרום לעכברוש "להיפרד מכספו".

אישה מסוג עכברוש תהה חסכנית באופן קיצוני. היא אוהבת לקנות בגדים ותכשיטים יד שניה, כאשר היא תבשל היא תאכל את השאריות של הארוחה. את היחס הסגפני הזה היא "שומרת" רק לעצמה. כאשר מדובר בילדיה היא לא תחסוך מהם מאום. מלבד האהבה הבלתי מוגבלת שלהן לילדים ולבעלים. אישה במזל עכברוש תהה עקרת בית מושלמת: היא תתמוך בקרירה של בעלה. תיקח את ילדיה לכל החוגים בהם יחפצו ותעשה את כל עבודות הבית הנדרשות. הגבר ששיך למזל זה יעזור בעבודות הבית ויעדיף לבלות את החגים והחופשות בבית במחיצת המשפחה.

באופן כללי

העכברוש הוא החיה הראשונה מבין 12 החיות בגלגל המזלות הסיני, והוא מסמל התחלה חדשה של מחזור 12 השנים. התחלה זו מסמלת עידן חדש ושונה מבחינה פוליטית, חברתית וכלכלית ברמת המאקרו וברמת המיקרו זהו חלון הזדמנויות להתחלות חדשות ושינויים ברמה האישית, לכל אחד מאיתנו.

דברים שאמרנו ש"מתי שהו נרצה לעשות", "כשתיווצר האפשרות אשמח לשנות את…", "הלוואי ויכולתי ל…." – עכשיו זהו הזמן המתאים מבחינה אנרגטית- קוסמית, לעשותו.

בשנה זו מומלץ ביותר לבצע תכנון לטווח ארוך. כמו כן, תהליכים ארוכי טווח אשר יחלו דווקא בשנת העכברוש יצליחו הרבה יותר מתהליכים אשר החלו/ יתחילו בשנים אחרות.

מבחינה בריאותית

מבחינה בריאותית השילוב של אלמנט המים ואלמנט האדמה יחד שם דגש על המערכת ההורמונלית, הכליות ומערכת העיכול. לכן עלינו להיזהר בכל הקשור לקיבה, טחול, לבלב, כליות, שלפוחית-השתן, האדרנל ואברי הרביה.

כדי לשמור על בריאותנו בשנה זו עלינו לאכול בצורה מתונה יותר:

  • לחלק את כמות האוכל שאנו רגילים לה למספר גדול יותר של ארוחות (לפחות 6 ארוחות קטנות ביום).
  • לאכול מזון אורגני, ללא ריסוס וכימיקלים שמקשים על פעולת ספיגת אבני הבניין מהמזון דרך הטחול והקיבה.
  • לאכול שעועית שחורה ואוכמניות שמחזקים את הכליות ומע’ הרביה.
  • להימנע ממזונות שמנים ומתובלים מידי.
  • להימנע מטיגון.
  • להימנע ממזונות המכילים כמות גדולה של צבעי מאכל, חומרי טעם מלאכותיים וחומרים משמרים.
  • להימנע ממזונות עתירי סוכר וממתיקים דיאטתיים.

כיוון שברפואה הסינית יש קשר הדוק בין מע’ העיכול ומע’ השרירים (כשמע’ העיכול חזקה וסופגת אבני בניין- השרירים מקבלים הזנה אופטימלית והם חזקים, גמישים ומאפשרים תנועה חלקה) עלינו לשמור על מע’ זו ולהיזהר מפציעות.

כדי להישמר מפציעות עלינו לנהוג בהתאם לכללים הבאים:

  • לפני כל פעילות לבצע חימום שכולל מתיחות במשך 8 דקות,לפחות.
  • כאשר מבצעים פעילות גופנית יש להתלבש בהתאם: בגדי ספורט ולהקפיד במיוחד לנעול נעלי ספורט.
  • לא לבצע פעילות מאומצת מעבר לדופק של 140 פעימות לדקה (חולי לב לא יבצעו פעילות מאומצת מעבר לדופק של 100 פעימות לדקה).
  • בסוף פעילות לעשות שחרור במשך 9 דקות, לפחות.
  • לאחר השחרור לעשות מקלחת קרה (מכווצת את כלי הדם, מחזקת את סיבי השרירים ומחזקת את הלב).
  • בשנה זו, נעדיף לעבור מפעילות גופנית אירובית, לפעילות גופנית הרמונית. במיוחד בשנה זו עלינו להרבות בתרגול טכניקות כמו: טאי צ’י, צ’י קונג ויוגה שעוזרים לזרימה ההרמונית ולאיזון בין אלמנט המים והאדמה. מחזקים את הכליות והאדרנל, את המערכת ההורמונלית ואברי הרבייה.

מבחינת האקלים

שנת העכברוש קשורה מבחינת האלמנטים של הרפואה הסינית לאלמנט המים ואלמנט האדמה (עפ"י תיאוריית 5 האלמנטים), שילוב שמצביע על אסונות טבע מרובים: לכן שנה זו תהיה שנה גשומה ויתכנו הצפות רבות (אלמנט המים). ותהיה זו שנה של מפולות בוץ, קריסת גשרים/ בניינים או רעידות אדמה (אלמנט האדמה).

מבחינה כלכלית

ביחס לכלכלה, כיוון שאלמנט המים הופך לדומיננטי, תהה שנת 2008 שנה של התקררות בשווקי העולם. כיוון שאלמנט האדמה הופך לדומיננטי גם הוא מומלץ להתמקד בהשקעה בנכסים ברי קיימה כמו: מבנים מסחריים ודירות. כמו כן מומלץ להשקיעה בחברות המתמקדות בשימוש באוצרות הטבע= אוצרות האדמה, כמו: חיפושי נפט, כריית פחם/ יהלומים/ גז טבעי. ענפים כמו: מכירת מזון, מסעדנות ובריאות יהיו משגשגים יותר מענפים אחרים.

כמו כן, מומלץ להתרחק מתחומים הקשורים לאנרגיית האש כמו: כלכלה, בנקאות ושוק ההון. אנרגיית האש בשנה זו תהה תקועה ולכן תחומים אלה לא ישאו פרי בשנה זו (אנרגיית המים הופכת להיות דומיננטית על חשבון אנרגיית האש).

לסיכום

הבנת המהות האנרגטית של לוח השנה הסיני באופן כללי ושל שנת העכברוש בפרט, יכולה לעזור לכל אחד מאיתנו להתכונן בצורה נכונה יותר לשנה הקרובה: לנצל את ההזדמנויות שהיא מאפשרת ולהימנע מהסכנות שהיא טומנת בחובה.

אסיים בברכה:

Sun Nien Fai Lok!

Happy Chinese New Year!

ראש השנה הסיני שמח לכולנו!


ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) – מטפל ומרצה ברפואה משלימה. הקליניקה לרפואה משלימה.

Post Author: pixelit

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like

דורבן ברגל

אם אתם סובלים מכאבים קשים בעקב כף הרגל, בעיקר בשעות

הלב בראי הרפואה הסינית/ מאת ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

הלב הגופני משמש לדחיפת דם לגוף כולו, כמו כן, הלב

הרפואה הסינית/ ד"ר גיל וינבאום (N.D-C.A)

הרפואה הסינית היא הרפואה העתיקה ביותר בעולם: השימוש בה החל