פרופסור באוניברסיטה שרצה ללמוד זן הלך לבקר את המאסטר הידוע.

בעוד המאסטר מגיש תה בשתיקה, הפרופסור החל לדבר על רצונו העז ללמוד זן.

המאסטר מזג לכוסו של האורח עד שפתה, ואז המשיך למזוג…..

הפרופסור הביט בכוס העולה על גדותיה עד שלא יכול היה לשלוט בעצמו יותר. "הכוס מלאה!….לא יכנס יותר תה!…" פלט הפרופסור כמגלה סוד.

"אתה כמו הכוס הזו," ענה המאסטר, "לא אוכל להראות לך זן אלא אם תרוקן את כוסך ."

(אומנות הזן)


סטודנטים רבים בבואם ללמוד נושא חדש בתחום הרפואה המשלימה, מגיעים כבר עם דיעות מגובשות: "אני יותר מידי רציונלי"….. "זה נשמע לי יותר מידי רוחני"……. "אין מצב שאני אטפל בשיטה הזו"…. ועוד.

אם אנחנו ניגשים לנושא מסויים עם דיעות שליליות מוקדמות, מה הפלא שאנחנו נכשלים?

כתלמידים עלינו להיות כספוג…….. לנסות ולהטמיע לתוכנו את כל החומר שאנו מקבלים…… בעתיד כשנהפוך למטפלים ותיקים ומנוסים, נוכל להחליט על סמך הניסיון שרכשנו, למה אנו מתחברים ובמה אנו טובים יותר.

לכן המלצתי היא…… "בבואכם ללמוד תחום כמו רפואה משלימה, תחום שהוא שילוב בין ידע רב ואומנות טיפולית……רוקנו את כוסכם"

אסיים בציטוט מדבריו החכמים של סמואל ל. ג׳קסון

"מה שאנו מקווים לעשות פעם בקלות, עלינו ללמוד קודם לעשות בשקדנות"

רק בריאות.

(ג.ו)

Post Author: pixelit

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like

כוס המים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

מרצה הלכה לאורך האולם במהלך ההרצאה שהעבירה בפני הסטודנטים כשהיא

גנב העוגיות/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

ילה אחד בשדה תעופה הומה אדם, הלנה הבינה שהגיעה מוקדם

סתת האבנים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (N.D-C.A)

היה היה סתת אבנים, חסר סיפוק מעצמו, ממעמדו בחיים. יום