טבען של האלרגיות הוא כזה שכל דור הוא יותר אלרגי מקודמו. זהו חלק מהתהליך האבולוציוני שבו האדם הופך ליותר רגיש באופן כללי. אלרגיות הן תוצאה של רגישויות אלו הקיימות בעולם הרעיל בו אנו חיים.

אלרגיות הן מסובכות מטבען, לכן יש צורך להגדיר מחדש אלרגיות מנקודת ראות אנרגטית כדי להפוך אותן לרלוונטיות לעבודתם של המטפלים ברפואה משלימה.

ההגדרה אנרגטית של האלרגיה היא- כל דבר שמשבש את הכמות והתנועה של צ’י (אנרגיית) האדם בדרך כלשהי.

זוהי בכוונה הגדרה מאוד רחבה, אשר מאפשרת עדינות רבה יותר באיתור גורם הבעיה ובטיפול בה.

הגדרה זו גם מצביעה על הצורך בשימוש במנגנון אבחון (או שיטת חיזוי) כדי להעריך את מצב האלרגיה של האדם הסובל. שיטות האבחון חיוניות לכל הגישות המשלימות בטיפול באלרגיה.

האלרגיות נעשות שכיחות וחמורות במידה הולכת וגדלה, כתוצאה ישירה מזיהום סביבתי הכולל: אויר מזוהם הנפלט מבתי חרושת, ממכוניות, סביבה מוקרנת כתוצאה ממיקרוגל, טלפונים סלולארים ושאר מכשירים אלחוטיים. אורח חיים מערבי הכולל: תזונה של מזונות עתירי שומן וקלוריות, מזון מתועש עשיר בצבעי מאכל ומים מזוהמים. כמו גם, מקומות העבודה שהופכים לתובעניים יותר ויותר, הן בכמות השעות והן ברמות הלחץ והדרישות.

טבען של האלרגיות הוא כזה שכל דור הוא יותר אלרגי מקודמו. זהו חלק מהתהליך האבולוציוני שבו האדם הופך ליותר רגיש באופן כללי. אלרגיות הן תוצאה של רגישויות אלו הקיימות בעולם הרעיל בו אנו חיים.

האלרגיות (והאנשים שמקבלים אותן) הן קריאה לכל אחד מאיתנו שמטפל בהן לעדן את השיטות שלנו.דרך הבנה מדויקת יותר של האנרגטיקה של האנטומיה ושילובה לתוך השיטות היעילות והטבעיות של הטיפול, אנו יכולים לעדן את הטיפול ולהשיג תוצאות טובות ומהירות יותר.

המפתח לטיפול באלרגיות בהצלחה הוא האבחון המדויק.

חשוב לזכור שאנו מתעסקים במסורת הוליסטית, ואין להזניח את האספקטים הרוחניים של טיפול. מטפל שאינו משלב בין טכניקות האבחון, טכניקות החיזוי, האינטואיציה והפן הרוחני, לוקח סיכון ומטפל מתוך אגו.

כמובן, שלכל אחד מאיתנו יש מצבור של חינוך וניסיון אשר ממנו אנו שואבים בכל טיפול אותו אנו מבצעים, אך הצלחה עם מטופלי אלרגיה לעיתים דורשת מאיתנו יותר.

בטיפול באנשים רגישים במיוחד, בייחוד אלו עם אלרגיות חמורות, טכניקה לא מעודנת יכולה להיות הרסנית.

והטיפול עצמו יכול להפוך לעוד גורם אלרגני אצל המטופלים.

אלרגיות, הסביבה ותופעת המיסוך

ת’רון רנדולף ( (Theron Randolph , היה רופא קונבנציונאלי המתמחה באלרגיות בשיקאגו. שהחל בשנות ה-40, לחקור את היחסים בין הסביבה לאלרגיות.

הוא גרם מהפיכה בתחום האלרגיות על ידי הקמת תחום הרפואה הסביבתית ועל ידי גילוי ותיעוד של תופעת המיסוך.

האלרגיות ממחישות בברור שאנחנו לא – ולא יכולים להיות – נפרדים מהסביבה שלנו.

מה שאנו גורמים לסביבה, אנו גורמים לעצמנו. לא בצורה מעורפלת וכללית, אלא בצורה ספציפית וישירה אשר עדיין אינה ידועה לרב האנשים, כולל הרופאים ושאר הצוותים הרפואיים.

בהתחלה, ראיין דוקטור רנדולף את מטופליו באופן מעמיק. הוא שאל שאלות רבות ושמר על פניו ללא הבעה, בלי לקשר לתשובותיהם, בזמן שהקליד את תגובותיהם במכונת כתיבה ידנית.

היסודיות שבשאלותיו דמתה לשאלות אנו לומדים לשאול כטפלים ברפואה משלימה.

בנוסף, הוא שאל באופן ספציפי לגבי האוכל אותו אוכלים המטופלים כל יום, כמו גם מידת החשיפה לרעילים האפשריות בבית ובעבודה. הוא דאג בעיקר לגבי חפצים אליהם היו האנשים חשופים בתדירות גבוהה ובאופן רגיל.

דוקטור רנדולף נדהם לגלות כי אנשים אוכלים לעיתים קרובות את מה שהם אלרגיים אליו. מכיוון שהגוף מסתגל, התגובות האלרגיות הופכות לפחות ברורות ויותר כרוניות.

רב האנשים יכולים לזהות תגובה אלרגית חמורה ופתאומית, עם כל הפריחות בעור והרגישות לחלבונים.

בכל אופן, תגובות ברורות וחמורות הן נדירות יחסית בהשוואה לתחושה לא טובה כרונית שיש לאנשים הנחשפים לאלרגנים באופן יומיומי.

אנשים משתוקקים למה שהם אלרגיים אליו, והם אלרגיים לכל מה שהם מכורים אליו.

סימפטומים כרוניים שונים נגרמים על ידי אלרגיות, והם כוללים בין היתר: כאבי ראש, לחץ בסינוסים, אקזמה, קלקול קיבה, עייפות, דיכאון, כאבים בגוף, היפר אקטיביות (בעיקר אצל ילדים), קושי לחשוב בבהירות וחרדה.

למעשה, אנשים רבים עם אבחנות פסיכולוגיות בעצם סובלים מאלרגיות.

אם הרופא לא מצליח לאתר את הבעיה הוא בד"כ אומר לאדם שסובל מאלרגיות כי הן נגרמות מלחץ ולכן יש להפחית את כמות הלחץ או שהם צריכים להיפגש עם פסיכולוג/ פסיכיאטר.

כאשר אדם אוכל, שותה ומעשן חומר אלרגני כל יום, היא/הוא חווים סימפטומים כרוניים שלעולם לא יתקשרו לאלרגיה. למעשה הסימפטומים הופכים לכרוניים ולכן לפחות אלימים והאלרגיה הופכת לקשה לאבחון ולכן הרופא לא מצליח לראות אותה.

האלרגיה ממוסכת: היא מוסתרת על ידי הנטייה של הגוף להסתגל ללחץ כרוני.

כדי להסיר את המסכה מהאלרגיה, דוקטור רנדולף ניחש את האלרגנים החשודים, בהתבסס על תוצאות הראיון שלו.

לאחר מכן הוא בודד בקפדנות את המטופל מהאלרגנים החשודים לפרק זמן – בדרך כלל 5 ימים.

במשך תקופה זו, לאלרגן הייתה את ההזדמנות להיות מטוהר מהגוף והגוף נתן להגנות שלו לנוח, וחשף את האלרגיה.

אחר כך, נתן דוקטור רנדולף למטופל לחזור למשרד ולאכול את המזונות החשודים, לשאוף את הכימיקלים החשודים, וכו’.

התוצאות היו דרמטיות. כאשר האלרגיה נחשפה, התגובה הייתה אלימה.

התיאורים של המקרים האלה יכולים להיות מדהימים בנפוצות שלהם ובטווח הרחב של סימפטומים האלרגנים המופיעים אצל אנשים הסובלים מאלרגיות.

אני ממליץ לקרוא את ספרו של דוקטור רנדולף, "גישה אלטרנטיבית לאלרגיות"( An Alternative Approach to Allergies ), לפרטים נוספים.

כולנו יכולים להרוויח מהבנתו של דוקטור רנדולף כיצד רעלני הסביבה משפיעים עלינו. עם הבנה זו מגיעה הזדמנות לעשות שינויים בעולמנו.

כמטפלים, אנו יכולים להתייחס לגישתו של דוקטור רנדולף כאשר מראיינים את המטופלים לגבי דיאטה וסגנון חיים.

אנו יכולים להמליץ על הרחקה של מזונות חשודים מהדיאטה של המטופלים כדי לבדוק האם הסימפטומים משתפרים (או מחמירים).

אנו יכולים לברר לגבי חשיפה לכימיקלים כדי לנסות לברר את המקור למחלה הכרונית של המטופלים.

אנו יכולים לשלב ידע מודרני יותר לגבי ההשפעה של הסביבה על הבריאות גם בראיון וגם בעצות.

כל דבר שיפחית את צריכת הרעלנים של המטופל יהפוך את העולם למקום טוב יותר, ולכן יש לפיץ את האפשרות של נושא הרעלת מזון, ומקורות סביבתיים למחלות.

שיטות להקלת האלרגיה (ARS)

שיטות להקלת האלרגיה (ARS = Allergy Rlief Systems ) היא גישה סיסטמתית, רפואית-אנרגטית לאלרגיות.

גישה זו מיועדת למטפלים ברפואה הסינית. הטיפול מיועד למטופלים עם כל סוג של אלרגיה, אפילו כאלו שאינן מופיעות במבדקי האלרגיות של הרפואה המערבית.

כל סוג של אלרגיה יכול להיות מטופל בשיטת ה- ARS , בין אם היא קלה או מסכנת חיים.

הרבה אנשים עם אלרגיה מחפשים רפואה אלטרנטיבית כאשר הם רואים כי הרוקחות הרגילה אינה עוזרת להם, או שתופעות הלוואי אינן שוות את המאמץ, או מכיוון שמבחינה פילוסופית הם נגד הגישה המערבית- הקונבנציונאלית בטיפול במחלות.

לעיתים קרובות, אנשים אלו פונים למטפלים  ברפואה סינית או לנטורופתים לטיפול.

במקרים רבים, עזרה יכולה להגיע מהנטורופתיה והרפואה הסינית ביחד, אם המטפל מיומן.

בכל אופן, חשוב לאלו שיש להם אלרגיות, ולאלו שמטפלים בהם, להבין שאלרגיות הן מסובכות וקשות לטיפול. טיפול בצורה שטחית יביא לתוצאות קצרות טווח, אם בכלל.

למרות שניתן להשיג הרבה על ידי הימנעות מחומרים אלרגניים ורעילים, שיפור הדיאטה, שינוי באורח החיים של המטופל וריפוי באמצעים טבעיים, אף אחד מהרעיונות הללו לא יעזור לאלרגיה בשלב העמוק שלה.

אלרגיות הן סימפטום ברמת המקרו, של עולם מחוץ לאיזון, ושל אנשים עם צורך לקחת צעד אבולוציוני באופן קולקטיבי.

אנו חיים בעולם של רצון חופשי ובחירה: כאינדיבידואלים אנו יכולים לבחור אם להתפתח (או לא).

כקולקטיב, אנו חייבים להתפתח, או שנגרום להרס עצמי (כפי שתעיד הסביבה שלנו).

להתפתח לא מצריך שינוי פיסי, אלה שינוי בתודעה.

אף מטפל מכל תחום שהוא יכול לעזור לאחרים לשנות ולפתח את התודעה שלהם עד שהוא עצמו לא יעשה זאת.

חכמה עתיקה והדרכה כדי לפתח את התודעה תמיד הייתה קיימת, והוסברה במסורות רבות סביב העולם.

שיטת ה-ARS היא לא פולשנית, עדינה וללא כאבים. היא גם שיטת הריפוי האפקטיבית והעמוקה ביותר שפגשתי אי פעם הקשורה ישירות לריפוי אלרגיות.

למרות שיש מעט מאוד מטפלי ARS , כל מדקר מיומן יכול ללמוד אם הוא חפץ בכך.

שיטה זו קלה מאוד ללמידה יותר מאשר צורות אחרות של צ’י קונג. מטפל הלומד ומתרגל ARS יגלה כי השיטה עוזרת גם למטפל וגם למטופל.

בדרך זו, הרפואה מתפתחת עם האנשים, ועוזרת לאנשים להתפתח.

אלרגיות וה- San Jiao

ה- san jiao מוגדר כמרידיאן ברפואה הסינית מסורתית (TCM ).

ה- san jiao אינו ידוע מחוץ לרפואה הסינית המסורתית.

ה- san jiao לעיתים קרובות מתורגם כ- triple heater , triple burner , או triple warmer .

לצערי, תרגומים אלו מטילים אור קטן על מהו ה- san jiao או מהו עושה.

לאנשים עם אלרגיות יש באופן קבוע בעיות עם ה- san jiao . בדרך כלל, ליחה סותמת דברים למעלה, עם מחסור בצ’י גם באברים הקשורים.

הטיפול בטחול הוא תמיד חשוב כאשר מדובר בבעיות הקשורות בליחה, אך חשוב כי גם ה- san jiaoילקח בחשבון כחלק מאסטרטגיית הטיפול.

ה- san jiao יוצר הרמוניה בנוזלים של כל שאר האברים, ושומר עליהם נקיים.

ה- san jiao גם שומר על נוזל עמוד השדרה, על נוזלי המוח ומערכת הלימפה, ומתאם את סירקולציית הנוזלים והניקיון של כל הגוף.

גוף שנסתם ע"י ליחה ורעלנים רגיש מאוד לאלרגיות, לצורות שונות של סרטן, לבעיות בבלוטת התריס, לטרשת נפוצה ולכל סוגי ההפרעות במערכת החיסון.

שמירה על san jiao בריא יכול להשפיע על הבריאות באופן כללי, ובמיוחד על אלרגיות.

ניתן לרפא ולתחזק את ה- san jiaoעל ידי אקופונקטורה, צמחי מרפא, צ’י קונג וטיפולים אחרים של הרפואה המשלימה.

טיפול באלרגיה

מספר גישות טיפוליות המבוססות על אנרגיה, יעילות מאוד בטיפול באלרגיות. גישות אלה כוללות: ARS , טכניקת סילוק האלרגיה של נמבוריפד (Nambudripad’s allergy elimination technique-NAET) , טכניקת השיאצו של טפס ( (Tapas acupressure technique-TAT , טכניקת ג’פה-מלור –JMT) Jaffe-Mellor technique ), תרפיית חשיבה, ביו-סט…..יכול להיות שישנן עוד שיטות שאיני מודע להן.

לטיפולים אלו יש במשותף את העובדה שהם חדשים יחסית בתחום הרפואי, וכולם משתמשים במספר אספקטים של הרפואה הסינית המסורתית כמו כן, כולם דורשים איזשהו סוג של משוב רפואי או טכניקת חיזוי רפואי. השיטה השכיחה ביותר למשוב או חיזוי היא מבדק שרירים.

הרעיון העיקרי מאחורי שימוש בטכניקה כזו הוא להשיג אינפורמציה מדויקת יותר מאשר ניחושו המלומד של המטפל לגבי בריאותו של המטופל.

הניחוש המלומד הוא עדיין הנורמה בכל סוגי הרפואה. טיפולים "חדשים" אלו לאלרגיה הינם יוצאים מן הכלל.

ישנה סיבה מדוע טכניקות חדשות אלו התפשטו בשנים האחרונות, ומדוע כולן משלבות את  הרפואה הסינית ואת טכניקות המשוב והחיזוי.

כמובן, שהשימוש השכיח בטיפול סטרואידי כדי לטפל בסימפטומים של אלרגיה על ידי תרופות קונבנציונאליות הוא חלק ממה שמניע את האנשים לחפש שיטות טיפול פחות מוכתבות. אך אפילו הגישות הרגילות של הרפואה הסינית והנטורופתיה לאלרגיות מצליחות בצורה שולית.

באופן מסורתי, האלרגיות הן מאוד מסובכות, ולצעד אחד לא נכון מצד המטפל יכולות להיות השלכות רציניות מאוד.

אם טיפול באלרגיות בלי משוב רפואי או מבני רפואה אנרגטיים עדינים היו מאוד מצליחים, שיטות חדשות אלו לא היו זוכות לכזו הכרה בזמן כה קצר, ולא היה כזה מבחר של אלטרנטיבות למה שכבר נחשב רפואה אלטרנטיבית.

הרפואה הסינית היא סתגלנית, גמישה וכוללנית, חלק מהסיבה מדוע אני חש כזה להט לרפואה זו.

יש סיבות מדוע השיטות הישנות של טיפול באלרגיות לא עובדות כהלכה. הן חסרות את העדינות והדיוק הדרוש לעולם הרפואה העתידני, לעתיד האנושות.

האבולוציה היא עניין אישי, והיא שונה במקצת אצל כל אחד ואחד. מה שנחשב מגושם אצל מישהו אחד, הוא לגמרי מעודן עבור האחר.

במונחים של הרפואה הסינית, האבולוציה נשלטת על ידי הכבד. לכבד שלך יש את השרטוט של התהליך האבולוציוני שלך, בו אתה כבר מעורב עד עכשיו, בין אם אתה מודע לכך או לא.

היוצא מן הכלל הוא אם אתה מתכנן למות בקרוב. במקרה כזה, יכול היות שתשקיע את האנרגיה שלך במקום אחר עד שתפסיק להתפתח.

האם אתה אלרגי לעצמך?

אדם יכול להיות אלרגי לכל דבר,כולל לעצמו.

מה זה אומר- שאתה מקבל תגובה אלרגית בנוכחות עצמך?

אפשרי להיות אלרגי לכימיקלים שבגוף שלך – הורמונים, מעבירים בין עצביים, אפילו ל-DNA של עצמך.

לפי דוקטור דבי נמבודריפד ( (Dr. Devi Nambudripad , מייסד טכניקת סילוק האלרגיה, אתה יכול להיות אלרגי לכל חלק בגופך.

למצב זה קוראים בדרך כלל מחלה אוטו-אימיונית (מחלה בה הגוף תוקף את עצמו).

כמובן שאפשרי להיות אלרגיים לחלק בגוף, אך מניסיוני, תגובה זו היא בדרך כלל תגובה לסוג מסוים של זיהום (כגון גורם פתוגני ממושך) ולא תגובה לגוף עצמו.

זיהומים כרוניים הם מאוד שכיחים וגורמים לטווח גדול של סימפטומים כרוניים, במיוחד אלרגיות, אך הם יכולים לגרום גם להרבה הפרעות חמורות אחרות.

ברמה הרוחנית, ברמה של מטרת החיים, גורל ובחירה, יש מקום לקונפליקטים רבים עם עצמך.

קונפליקט פנימי יכול להופיע כאלרגיה לעצמך.

עם דעת החברה אומרת לך לבחור, אך הלב אומר לך אחרת, במה תבחר?

אם אתה מתעלם באופן מתמשך מהמטרות שלך, הדרך שלך, ומשאלת ליבך, אתה יכול לגרום לקונפליקט עצמי גדול מאוד. תוכל לכעוס מאוד על עצמך, אך לא בהכרח תהיה מודע לכך.

החלקים בנו שמרגישים מוזנחים, יכולים להתנהג בדרכים שיגרמו לנו להרגיש חולים.

אלרגיות הן תגובה שכיחה מחלק אחד בגוף נגד חלק אחר.

עכשיו שחלית- תתחיל להקשיב לעצמך? או האם אתה צריך לחלות עוד יותר, או אפילו למות?

ללמוד להקשיב לקול הפנימי השקט שלך, לעשות מדיטציה, לפעול לפי האמת הפנימית שלך ולהקשיב להודעות שמגיעות עם המחלה, יכולים לעזור למנוע בעיות חמורות יותר בטווח הרחוק, ואפילו לפתור את אלו שכבר קיימות.

מקווה שפתחתי חלון, מעט שונה בגישה לאלרגיות…………….


דר’ גיל וינבאום(ND-CA)- מטפל ומרצה לרפואה משלימה. הקליניקה לרפואה משלימה.

Post Author: pixelit

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like

דורבן ברגל

אם אתם סובלים מכאבים קשים בעקב כף הרגל, בעיקר בשעות

הלב בראי הרפואה הסינית/ מאת ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

הלב הגופני משמש לדחיפת דם לגוף כולו, כמו כן, הלב

הרפואה הסינית/ ד"ר גיל וינבאום (N.D-C.A)

הרפואה הסינית היא הרפואה העתיקה ביותר בעולם: השימוש בה החל